Alkohol og rusmiddelpolitik på Nyrupskolen

Alkohol- og rusmiddelpolitik for Nyrupskolen

Nyrupskolen skal være et trygt sted at være for alle elever og ansatte både til hverdag, og når der afholdes festlige arrangementer.

Derfor er det skolens politik, at der ikke indtages alkohol på skolen i en ansats arbejdstid.

Desuden gælder:

•  Det er ikke tilladt at indtage alkohol til arrangementer med forældre og børn afholdt på skolens område, (f.eks. skolefest, dimissionsfest og klassearrangementer).

•  Skolen anbefaler, at der ikke nydes alkohol til klasserådsarrangementer, hvor forældre og børn er sammen, selvom de afholdes uden for skolens område.

•  På 6. klassetrin opfordres forældrene til at lave fælles spilleregler for deres børns omgang med alkohol. Spillereglerne opdateres på forældremøderne i 7., 8. og 9. klasse.

Afhentning af børn på skolen/SFO’en:

•  Det accepteres ikke, at børn afhentes af personer, der er påvirket af alkohol. Skulle det alligevel forekomme, vil personen blive konfronteret med det.

•  Personalet vil opfordre til, at den berusede person ikke kører bil.

•  Personalet vil kontakte politiet, hvis personen alligevel kører.

•  Hvis en person gentagne gange møder beruset op for at hente et barn, vil de sociale myndigheder blive underrettet.

Nyrupskolens alkohol- og rusmiddelpolitik tager udgangspunkt i Kalundborg Kommunes overordnede alkohol- og rusmiddelpolitik, som er gældende for ansatte i Kalundborg Kommune.

Godkendt af MED-udvalget d. 20. april 2015