SFO

Nyrupskolens SFO er DGI-certificeret. Det betyder, at vi gør idræt, leg og bevægelse til en integreret del af børnenes hverdag i skolefritidsordningen og sætter rammen for en sjov og aktiv hverdag efter skoletid. Med fokus på kropslig dannelse, for at udvikle børnenes fysiske færdigheder, kropsbevidsthed og bevægelsesglæde. Formålet er at skabe stærke fællesskaber, øget trivsel og sunde fritidsvaner.

Som en del af at være medskabere af sunde og trivselsfremmende vaner for vores børn, indgår vi løbende projekt samarbejder med lokale idræts og fritidsforeninger, for at kunne skabe en naturlig bro til unges aktive fritids og foreningsliv.

Hvis du er repræsentant for eller en del af en idræts eller fritids forening som ønsker at undersøge muligheden for et samarbejde med vores SFO starter vi løbende forenings projekter op med 4-8 ugers varighed hvor i kan få lov til at sætte spotligt på jeres forening for vores over 200 dejlige børn.

Skolens store og attraktive udeareal bruges som en naturlig del af SFO'ens aktiviteter, ligesom skov og strand oftest tages i brug til aktiviteter som Rollespil og Outdoor living.